Banner Golden Days 2021 arrangement med Rundetårn

P2 LIVE -DET ANTIKKE MENNESKE PÅ THORVALDSENS MUSEUM

15. september 2021 kl. 10 - 17

Oplev en live-udgave af P2-programmet “Aftryk” med gæster og live-musik med Di Garbi under Golden Days Festival.

Der er ikke nogen tvivl om, at Thorvaldsen var helt vild med Antikken. Perioden har sat et kæmpestort aftryk i hans kunst, i selve museumsbygningen og i hans private samling af genstande fra Antikken.

P2-programmet Aftryk bliver denne aften optaget i en særlig Golden Days-udgave, hvor museumsdirektør Annette Johansen giver publikum en lydmæssig rundvisning i de mange antikke aftryk på Thovaldsens Museum, mens Antikken-ekspert Emil Skaarup fortæller om det antikke menneskes hverdag.

Undervejs vil komponist og pianist Di Garbi spille op imod Thorvaldsens kunst og samlinger, så du kan opleve, hvordan bygningen, musikken og kunsten smelter sammen.

Radioværten Cæcilie Iburg Printzlau vil forbinde det hele, og senere transmitterer P2 arrangementet som en særlig udgave af “Aftryk” i anledning af den historiske festival Golden Days, der i år har Antikken som tema.

Arrangementet er blevet til i samarbejde med DR og Rundetaarn, som huser det andet liveprogram af to.

Pris: 90 kr. (gratis efter betalt entre) billetten gælder for besøg på museet d. 15. september fra kl. 10 - 17 og igen til eventet kl. 20 - 22.
Hvor: Thorvaldsens Museum

Book billetter her.