Hænder der peger ned i skitsebog

AFLYST: MASTERCLASS: THORVALDSENS TEGNINGER

TORSDAG D.19. MAJ 2022 KL.14 - 16

Thorvaldsen tegnede livet igennem – ikke bare som led i sin arbejdsproces som billedhugger, men også af lyst: landskaber, portrætter, hurtige skitser af mennesker, kunst og arkitektur, som han mødte på sin vej; men mest af alt tegnede han sig ind på sine egne værker – hvordan skulle statuer og relieffer se ud, hvilken fortælling, hvilke figurer, hvilke stillinger, hvilket menneskeligt udtryk?

Billedhuggerens tegninger fortæller om hans liv og omgangskreds, om hans inspiration og ikke mindst om hans arbejdsproces.

I denne masterclass kan du opleve museets tidligere direktør, kunsthistoriker Stig Miss fortælle om Thorvaldsen som tegner; du vil af fotograf Maja Atterstig fra det Kongelige Bibliotek lære om særlige fotografiske teknikker, der kan afsløre ellers usynlige spor i tegningernes liv, og fra museumsinspektør Kira Kofoed vil du høre om tankerne bag den aktuelle særudstilling Kærlighed – Thorvaldsens tegninger, der indarbejder teknologien som et særligt spor i temaudstillingen.

Meld dig til denne masterclass, hvis du vil med på opdagelse i museets skatkammer af vidunderlige tegninger.

Pris: Aflyst

Køb billet
Skitse tegnet af Thorvalden
Bertel Thorvaldsen 1770-1844  Hylas bortføres af flodnymfer