Barn der øver sig i at illustrerer
MASTERCLASS I FORTÆLLING OG ILLUSTRATION MED MERETE PRYDS HELLE OG HELLE VIBEKE JENSEN

Torsdag d. 10 september kl. 17.30 til 20.30

Ved denne masterclass arbejder I både med illustration og tekstarbejde. I henter inspiration fra museets smukke rum og lærer collageteknikker af illustrator Helle Vibeke Jensen, mens Merete Pryds Helle underviser i enkle skriverprocesser. Tekst og collagearbejde samles i et lille bogopslag.

Merete Pryds Helle og Helle Vibeke Jensen har sammen udgivet billedromanen Min øjesten, som er indstillet til Nordisk Råds børne- og ungdomslitteraturpris. Pryds Helle har desuden skrevet fiktive portrættekster til Thorvaldsens portrætter. Disse tekster er samlet i udgivelsen Portrætter i Ord, der er en del af den aktuelle udstilling Ansigt til Ansigt: Thorvaldsen & Portrættet.

Hvem: Forløbet er for voksne og unge fra 16 år
Hvor : Thorvaldsens Museum torsdag d. 10. September kl. 17.30 til 20.30.
Pris: 150,- pr. deltager inkl. entré
Book billetter her.