Portræt af Ghost Coast Choir

GHOST COAST CHOIR : THE ETERNAL CITY

7. JUNI KL. 19.00

Kom med til en sanselig aften på museet når vi byder på koncert med duoen Ghost Coast Choir og koncerten The Eternal City. Koncerten er blevet til gennem et 3 måneder langt musisk residency, hvor Ghost Coast Choir, bestående af Gustav Rasmussen og Thorben Seierø, har arbejdet på museet og skabt helt ny musik i dialog med bygningen og fortællingen om Thorvaldsens liv i den evige stad.

De nye kompositioner, der udgør The Eternal City, udforsker forestillingen om en fremtidsby som centrum for mennesker og kulturen, ligesom Rom var det i antikken og på Bertel Thorvaldsens tid. Denne aften tages publikum med på en musisk rejse i museets stemningsfulde forhal. Koncerten sætter ord på tanker og drømme om, hvordan en sådan by vil se ud i fremtiden: vil den være i stand til at rumme alle - uanset hudfarve, køn og baggrund? Og hvordan vil den håndtere de store udfordringer vi står overfor, herunder grådighed, ressource-knaphed og klimakrise?

Gå ikke glip af en intens og stemningsfuld koncertoplevelse med gæsteoptrædener fra Hannah Schneider, Jacob Bellens og pianist Lucas Forch når Ghost Coast Choir sætter musik og ord på fremtidens evige stad.

Ghost Coast Choirs debut-album udkom i '21 og fik reaktioner som ”dybt fascinerende og utroligt smukt” (GAFFA), ”absolutely thrilling” (BBC3 (UK)), ”creates goose bumps” (Der Kultur Blog (DE)).
 KØB BILLETTER HER.