Fra modelleringsworkshop

GRATIS MASTERCLASS FOR UNGE: PORTRÆTMODELLERING

8., 9. & 10. JULI KL. 11 - 14

Tre fordybelsesdage for unge med billedkunstner Louise Hindsgavl

Med inspiration fra Bertel Thorvaldsens kunst modellerer du dig tættere på at mestre den svære skulpturelle portrætkunst. Du arbejder med ler og professionelle modelleringsredskaber. Først ved enkle øvelser og sidste dag ved at prøve kræfter med modelleringen af et ansigtsportræt – en buste.
Efter forløbet brændes dit portrætarbejde, og det udstilles på museet fra 10. -14. august.
Fredag d. 14. august holder vi en lille reception om eftermiddagen, hvor du kan vise dit værk frem og derefter tage dem med hjem.
Dette fordybelsesforløb lærer dig at oversætte det, du ser til tredimensionel form, og det styrker dine kreative og håndværksmæssige evner. Der kræves ingen forudsætninger for at kunne deltage - kun nysgerrighed og lyst til at lære.
Louise Hindsgavl er professionel billedkunster og arbejder med formgivning i ler og porcelæn. Louise har stort kendskab til undervisning i Thorvaldsens portrætkunst, og hun har bl.a. andet udviklet museets portrætmodelleringskit.
Vi underviser små hold af 10 personer og servere en sandwich og lidt drikkelse midt på dagen. Der betales et gebyr på 250,- for manglende fremmøde.
Pris:
Gratis for unge mellem 13 og 17 år.
Tid og Sted:
D. 8. ,9. og 10. juli, kl. 11-14 hver af dagene

Vi mødes i forhallen på Thorvaldsens Museum.
Book billetter her.