Banner af loft med kuppel

4 CLASSIC TAK! RENÆSSANCEN

19. MARTS KL. 14.00 - 16.30

I hele 2023 fejrer vi arkitekturen. Arkitekturhistorien kan være en stor mundfuld - det vil vi gerne gøre op med! I en række af fire foredrag, giver museumsinspektør fra Københavns Museum Thomas Roland indblik i fire forskellige perioder i arkitekturhistorien – fra antikken til klassicismen. Kom og bliv klogere på arkitekturens historie, tag din nye viden med ud i de Københavnske gader og se byen med helt nye øjne.

Kom forbi museet og bliv klogere på renæssancens arkitektur med det tredje foredrag i rækken om klassisk arkitektur af Thomas Roland. Den bevidste genoptagelse af den antikke arkitektur og arkitekturteorier i renæssancen, hvor ikke blot det klassiske formsprog søges efterlignet, men også viderebearbejdes hos nogle af de største arkitekter overhovedet - fra Brunelleschi til Michelangelo og Palladio.

Pris: 150 kr. pr. foredrag.
Køb billetter her.

Køb billet til alle 4 foredrag for 450kr her. - UDSOLGT

Prisen inkluderer en classic øl eller et glas vin samt entre til museet den pågældende dag.
Banner By og Land Danmark