Bygnings indgangsparti

4 CLASSIC TAK! NYKLASSICISTISK ARKITEKTUR

2. APRIL KL. 14.00 - 16.30

I hele 2023 fejrer vi arkitekturen. Arkitekturhistorien kan være en stor mundfuld - det vil vi gerne gøre op med! I en række af fire foredrag, giver museumsinspektør fra Københavns Museum Thomas Roland indblik i fire forskellige perioder i arkitekturhistorien – fra antikken til klassicismen. Kom og bliv klogere på arkitekturens historie, tag din nye viden med ud i de Københavnske gader og se byen med helt nye øjne.

I det fjerde og sidste foredrag i rækken tager vi et kig på (Ny-)klassicismen, hvor det klassiske formsprog atter tages op, og arkitekturens muligheder inden for disse rammer atter en gang får en tur i en moderne tidsmølle. De fleste genkender stilen fra de Københavnske gader. I denne periode skabes der bla. en ny symbolsk arkitektur med ”templer” for statsmagten, viden – og den selvbevidste og uddannede borger. Der skal også trækkes tråde op til efterfølgende strømningers anvendelse af de antikke former som både leg med fortiden og alvorligt mente udtryk.

Pris: 150 kr. pr. foredrag.
Køb billetter her.

Køb billet til alle 4 foredrag for 450kr her. - UDSOLGT

Prisen inkluderer en classic øl eller et glas vin samt entre til museet den pågældende dag.
Banner By og Land Danmark